måndag 19 september 2011

Creds till Towe som orkat redigera bilder!

v37 något att minnas

Jag vill här med tacka och bocka för en mycket bra helg! Jag vill även be om ursäkt till dem jag smittat med min förkylning. Jag tänker säga Grattis till Rutger som fyllde 50 år och tacka för att jag fick vara en del av firandet av hans födelsedag. En bra avslutning på vecka 37! 

Det var tänkt att jag skulle vara frisk i Fredags när det var dags att stressa in till staden. Det var även tänkt att jag skulle vara frisk nu och hur glad som helst berätta om min fantastiska helg!

Jag kommer tyvärr inte orka det och tänker istället berätta för er hur jag just, dyngsur i svett, har vaknat upp ur något slags koma. Försökte när jag kom hem att se en film, fungerade inte. Somnade och har sovit sedan dess.

Jag tänker ge mig på ett försök att sammanfatta min helg. En helg jag trodde skulle sluta i katastrof (om man tänker på hur febrig och stressig jag var i fredags när mitt äventyr började)

Redigering: Towe
Fredag -
Jag stressade ner alla kläder och prylar i en väska. Hängde med Towe, Freyja, Moa S, Petter, Mikael M och Fanny hemma hos Moa S i stora staden Umeå. Under kvällen stötte under kvällen på Robin, Dennis och Jesper.

För er som inte vet vilka alla dess är tänker jag berätta
Towe, Freyja och Petter - Dom vet ni nog vid detta lag vilka de är! (Hoppas jag i varje fall!)
Mikael Müller - En pojke som gick i min klass under högstadiet.
Moa Sehlstedt - En flicka som har gått i Towes klass under sin tid på Hagaskolan och som alltid faller för Vännäspojkar.
Robin Fjällström - Robin är Towes äldre bror. Kul filur med grymma dansmoves!
Dennis Fjällström - Dennis är Towe och Robins äldsta kusin. Han tycker om skotrar och Celine Dion. (Han avgudar även Towes sång, men vem gör inte det liksom?)
Fanny Ågren - Towes pappas kusin/Towes pappas mammas systers dotter. Hon... jag tänkte skriva något jätte roligt här... pratar i sömnen? Något som båda syskonen Ågren delar är att de är riktigt duktiga på att snarka!
Jesper Ågren - Towes pappas kusin/Towes pappas mammas systers son. Tänkte skriva att han var hennes dotter, men det vore lite fel. (Även väldigt roligt med tanke på helgens skämt)

Redigering: Towe
Lördag -  
På lördag morgon vaknade jag, Towe och Fanny upp hemma hos Towes mormor och morfar. Vi åt frukost och begav oss sedan ner till familjen Fjällström. Vi gjorde oss i ordning och begav oss till fest lokalen. Festen bestod, av god mat, gitarr och sång i duschen, skratt, tårar och dans. Alkoholhaltiga drycker, massor av folk och ett försök till att trängas i toalettkön med hjälp av toalettpappret ;)

Redigering: Towe
Senare, eller hur man nu ska se det, mot morgonkvisten, där kring fyra gick vi ungdomar vidare hem till Towe för efterfest. Blev dock inte mycket till efterfest. Jesper somnade på soffan, snarkade och gick ej att väcka. Dennis tog en taxi till sitt boende och Robin och Fanny försvann. Så jag och Towe bestämde oss för att cykla iväg till hennes mormor och morfar för att få oss lite sömn, märk här att klockan var kring 5 och att klockan nästan hade hunnit bli 6 innan vi somnat.

Redigering: Towe
Söndag -
Jag vaknade, sena drag i nacken. Inte nöjd. Kollar på klockan, 10.00. Tänker, ahmen fan va skönt! Har ju sovit nästan 10 timmar! :D :D :D SKÖNT! (Inser sedan att... ja, klockan hade ju nästan hunnit bli 06.00 innan vi kom i säng)
Efter frukost drog vi oss ner till Towe igen, i soffan hittar vi några pigga individer. Hela söndagen var seg och vi orkade ingenting. Jag hade inga pengar så jag tog mig inte hem. Fick sova hos Towe som tur var!

Redigering: Towe

Jag, Towe, Fanny och Jesper cyklade runt på Ersboda. Hamnade på Willys och såg sedan film. (Robin var med på film delen han också). Sen gick vi och la oss. Inte mycket sömn inatt heller. Kring två gick vi och la oss. Sängen gnekade och syskonen Ågren snarkade. Det var intressant och klockan 07.00 ringde deras väckarklocka. Dags för dem att åka hem till Värnamo.


Redigering: Towe

Hemma nu efter helgens äventyr. Trött, sjuk och sliten. Jag återkommer!

lördag 17 september 2011

2011.09.17

Låg i min säng i lugn och ro igår, med feber upp över öronen och väntade på att Freyja skulle komma. När Freyja kliver innanför dörren bestämmer gänget att vi ska ses i staden istället. Så det blev att slänga ihop kläder och annat och stressa till Vännäs. Det var mycket att stå i, fixa skorna och sy klänningen.

Nu är det 50-års fest som står på schemat. Det blir nog väldigt trevligt! :D (Har tryckt i mig alvedon så febern kommer nog inte vara ett problem till en början... ;))

Puss på er!
Kul att Freyja våldtog min dator igår...

fredag 16 september 2011

jag ska ju söka till idol också
ibland undrar jag hur jag ska få allt att gå ihop
och kanske jobba på crikus
jag vill köra bil
Jag vill jobba på statoil
Jag ska fara och dricka kaffe
teknik är allt.

Vecka 37

Vecka 37 har innehållit mitt första prov för år tre och min första redovisning. Min första och min andra körlektion.
Även min första förkylning. Hittills går mitt tredje år på gymnasiet ganska bra.

2011.09.16

Livet som sjuk suger.
Vilket jag redan visste, men nästan hade glömt.
Jag är sjuk.
Feber, hosta, snor, hals ont och andra symtom.
Jag tänkte bara svänga in och berätta att projektplanen ska vara inlämnad idag.
Vad tror ni? Kommer jag lämna in den idag?
Nej, för mitt huvud spränger och jag orkar inte tänka, men efter lite hjälp igår från världens bästa Freyja är jag nästan färdig.
Nu ska jag sova och sedan kommer Freyja, Towe, Fanny och kanske Moa S hit, för vi ska till Petter ikväll och imorgon är det 50 års kalas! Hur jag ska orka allt detta är ännu oklart.

Har inte haft tid att se på nyaste Parenthood, vilket suger :( och idag kom det ett nytt Vampire diaries! :D :D :D så jag har mycket att se när jag får tid. Nu...sova!

onsdag 14 september 2011

Tatueringar

Jag tänker i framtiden tatuera mig. En text på axeln, eller på foten. Ett litet hjärta bakom örat och kanske denna ovan. Den var himla fin.

tisdag 13 september 2011

Asduktig tjej. Väldigt stolt.
Jag har gjort klart Naturkunskapen, med hjälp av Petter. TACK!
Så nu tänker jag äta kladdkaka och se på IDOL med Emil.
Awesome!

2011.09.13

Vecka 37 är här.
Det betyder att jag har mitt första prov för år 3 på gymnasiet.
Min första körlektion i mitt 17 (snart 18) åriga liv.
Det betyder även att säsongspremiärerna drar igång.
Denna vecka med de två serier jag längtat mest efter tror jag!
Parenthood och Vampire diaries! :D :D :D

Parenthood på onsdag och Vampire diaries på fredag. Som jag har väntat (A)

Min första körlektion gick rätt så bra faktiskt. Det kommer nog bli bra!

Nu bakar jag en kladdkaka och efter det ska jag se film och plugga naturkunskap! :D :D :D
Jag är trots regnet ändå på rätt så bra humör. :)

söndag 11 september 2011

2011.09.11

Idag är en "stor" dag för världen. Det är idag 10 år sedan den stora katastrofen i USA. 11 September. 9/11.

Jag har de senaste dagarna inte gjort så mycket alls. Tagit skolfoto (katastrof), sett på film, skjutit på plugg, umgåtts med Freyja, sett på Greys och sedan kom Petter förbi en stund.

Idag, söndag, har jag äntligen lyckats duscha. En hårinpackning till mitt gummihår var väl behövlig. Jag tog även min religionsbok och följde med mamma och Erik till Vindeln. Pluggade lite. Kom väl kanske ingen vart. Men vad gör det om tusen år....

Trött som tuuusan, går nog och lägger mig.

fredag 9 september 2011

Tycker om min dator ändå

Fick just en svart "bluescreen". Inte nöjd.

2011.09.09

Trött och frusen funderar jag på att denna fredag istället för läxor se på Harry Potter. Vi ser väl hur det blir med det. Något annat intressant har jag ej att berätta, så... hejdå så länge.

Porträtt

Alla älskar skolfoton.

onsdag 7 september 2011

Hahha roligt. Bloggrubriker alltså. Loggade just in på bloglovin, 3 inlägg hade rubriken Tjuvkik. Vad är oddsen? Tänkte göra en fin printscreen, men är för lat.

Fick nya hörlurar idag, monterade dem och de fungerar fint! SÅ IMORGON HAR JAG MINA RÖDSVARTA KOSS IGEN <3 Nog för att jag tycker om mina vita också...

2011.09.07

Jag tänker skriva något kort om att det regnar ute, lite om att jag inte tänker göra något skolrelaterat alls ikväll och att jag är väldigt trött. Tänker nämna att det är skolfoto imorgon och att jag har världens sår på näsan.

Tänker berätta vad jag måste göra imorgon efter skolan också. Jag måste plugga religion och eftersom jag kommer ha tid att göra något annat skolrelaterat så tänker jag läsa lite naturkunskap och plugga lite på periodiska systemet. Det låter som en rimlig torsdag.

tisdag 6 september 2011


Skjuter på plugget

Hahha, ingen religion för mig idag. Ingen psykologi heller. (Gjorde naturkunskapen och PA100 skissen, fotot insåg jag att jag redan skrivit.. haha) Skjuter det till imorgon. För jag tycker själv att jag förtjänar lite serier och sedan kl 20.00 IDOL.

2011.09.06

Igår satt jag och slötittade på IDOL 2011 som dragit igång. Jag gillar den nya juryn och säsongen verkar faktiskt mer lovande än förra året. Hur det sedan slutar får vi väl se.

En backup lyckades jag ej göra. Får väl försöka ikväll igen.


Kvällen kommer förutom ett försök till att göra en backup innehålla Naturkunskap, religion, PA100 och Foto. En psykologi uppgift om jag hinner också. Men vi ser väl ;)

Annars idag har jag haft 2 lektioner och ett gigantiskt hål som jag spenderade med Olivia, Freyja och Frida. (Leo också faktiskt) Gjorde ingenting som jag borde ha gjort, men vad gör det? Jag får göra det nu istället!

JUUUUSTE! Tog mig i kragen och skrev in mig på en körskola idag också. Jag och Olivia har teamat ihop oss och tänkt på på teorilektionerna tillsammans. Med start nästa onsdag. Annars så har jag min första körlektion nästa vecka och det känns otroligt bra. Bättre än jag trodde.

Nu ska jag ge mig ner i skolböcker och andra dokument! Jag återkommer!

(Bilden togs för ett tag sedan på skolan när jag var väldigt uttråkad)

måndag 5 september 2011

Projektarbetet

Har hört att de bästa idéerna kommer när man ska sova. Måste hålla med. Låg i min säng med mamma och pratade om PA100 sedan kommer jag på en rätt så bra idé som skulle kunna gå att genomföra. Jag skissade i en bok. Gjorde en mindmap och skrev en beskrivning. Kom sedan på att jag måste skriva något klyftigt i PA100 loggboken. Så jag tvingade upp mig själv ur sängen för att starta datorn och skriva några rader. Älskar livet ibland. (Jag som skulle sova tidigt.....)

Vilken kreativ dag! :D

2011.09.05

Körkort, naturskunskap och foto.

Jag har under dagen tjatat hål i huvudet på mina klasskamrater om körskolor. Jag har även besökt min första naturkunskap B lektion. Innan allt detta hade vi foto. Vi fick en uppgift, som jag faktiskt tycker verkar jätte rolig. Hade ingen idé torka heller. Kreativiteten bara flödade och jag har nu påbörjat "karaktärsmallen".

Tanken är att vi ska fota ett filmporträtt. Vi ska skapa en karaktär och en film och sedan i studio med hjälp av en modell och blixtar ta en typisk Hollywood filmaffisch.

Annars idag så hittade jag en gummisnodds liknade svart tråd i min fisk på skolan. Det var mysigt.


Under kvällen (som det förövrigt inte är så mycket kvar utav) ska jag göra en backup av min dator. Har tänkt lämna in den för ominstallation imorgon. Kan behövas, den är rätt seg och full med skit just nu.
När jag väl förberett backupen och den förs över till en extern hårddisk ska jag plugga lite naturkunskap (periodiska systemet) och läsa lite körkortsteori. (Det är väl lika bra att börja nu?)
Hinner jag tänker jag se något avsnitt av någon serie som jag för tillfället följer. True blood, Breaking bad, Two and a half men eller Parks and Recreation. WISH ME LUCK!

(Juste, fick brev från rekryteringsnämnden idag. Även ett brev från VF&VK där de frågade om jag ville sätta in en "kontaktannons" när jag fyller 18 år. SNART SMÄLLER DET! (Säger jag och verkar taggad))

lördag 3 september 2011

Sjuk flicka

Jag hostar, snorar och skissar.
Har tidigare idag lämnat in en idéskiss till projektarbetet (PA100) och nu försöker jag strukturera upp min idé lite. Dock känns det som om jag har snor i hela hjärnan så inget går speciellt bra eller snabbt. Somnar när jag försöker se på tv och känner mig himla lat eftersom jag inte orkat göra något idag.

Borde kanske äta middag, orkar nog inte göra något så jag värmer nog bara upp lite pizza från igår!

2011.09.03

Natten var intressant. Först hör jag ljud på bron. Blir asrädd. Tänker inte mer på det.
När jag sedan ska gå och lägga mig upptäcker jag att garaget och källardörren är öppen.  Får panik och vågar inte gå ner och släcka lampan.
Tar mig upp på övervåningen. Borstar mina tänder. Hittar en nyckel, låser min dörr och går och lägger mig. I sägen sedan upptäcker jag hur mitt vänstra öga börjar svälla igen. Inte roligt.
Somnade tillslut iallafall och imorse när jag vaknade klockan 10.00 var båda min ögon igen svullna.

Så... här sitter jag. Funderar på att äta lunch och ser på Robinson. (Med igen svullna ögon)

fredag 2 september 2011

Speed racer en fredagkväll

Det blev inte riktigt som planerat. Inga TV serier för mig, eller ja. Några som jag somnade till på TV. Inga serier från datorn med andra ord. Efter någon timme blev jag less och kollade om det fanns någon bra film på TVn. (Hahha har nog inte sett en film själv på ett år) I alla fall, såg till min förvåning att trean skulle visa en film som heter Speed Racer. Speed racer för er som inte vet är en Manga serie från 60-talet(?). Kände att den kunde vara värd att kolla upp.



Har därför de 2 senaste timmarna suttit och sett på den. Riktigt bra film faktiskt. Typisk Moa film. Bra fredagkväll.
Funderar nu på att gå och lägga mig, jag är väldigt väldigt trött och får sova bäst jag vill. När, var och hur jag vill. Så himla fint. Ska nog se något avsnitt Two and a half men och sedan sova. Har mycket att stå i imorgon.

2011.09.02

Jag sitter här igen, det är fredag. Denna gång ensam. Det är skönt och jag tänker ta vara på denna helg till fullo. Göra ingenting. (Förutom att döda eller locka ut en fluga ur vardagsrummet)

Har ni tänkt på att mat som ni har ätit förut alltid är godare när ni gör den själv?

Jag har alldeles nyss tagit ut en hemmagjord pizza ur ugnen och ätit hela två stora bitar. Den var jäääättee goooood, med mycket ost. Man måste uppskatta de små sakerna trots att livet känns tungt. Hur som helst så är jag jätte mätt.
I helgen ska jag städa lite, skissa på PA100 (idéskissen skulle ju som varit inlämnad idag) och bara göra det jag gör bäst, sova och se på tv serier.

Idag på skolan hade vi Psykologi och Multimedia. Psykologin verkar hittills väldigt väldigt rolig! Idag pratade vi om familjeförhållanden och syskon. Väldigt intressant faktiskt, man ser livet med ett helt annat perspektiv efter Elins (min lärare) lektioner. Multimedian känns luddig men kan nog bli bra. :)

(Bilderna tog jag på fotolektionen i måndags och kvalitén suger)

torsdag 1 september 2011

2011.09.01

Besvikelsen när man inser att reparations kitet till mina koss lurar jag fick hem idag var trasiga. Trodde jag skulle få börja använda dem igen imorgon...

Annars har jag varit förbi på minerva gymnasium idag. Fick inte ha på mig mössa i korridoren. Har fått skavsår under hälarna och har brainstormat på företagslektionen. Det enda som saknas nu är en idé till mitt projektarbete! :D Älska!

Det är förresten 1 September idag! HÖÖST<3

(Bilden är tagen på Håkan Hellström under Luleå kalaset i sommar och vi ursäktar för kvalitén)

onsdag 31 augusti 2011

2011.08.31

Jag känner mig så himla dålig.
Min tunga är svullen och gör ont. Allt jag försöker äta och dricka gör ont. Så vatten och is<3

Första lektionen idag var ljud och ljus som jag och Tove Nordlander snabbt kände inte skulle funka. Så nu läser vi Naturkunskap B istället. Lite undrar jag nog vad jag gett mig in på..

Pa-100 idé skissen ska vara inlämnad på fredag. Jag har just nu noll idéer.

Jag har fått mina betyg från tvåan och ettan också! Rätt nöjd tjej. 1 MVG och 4 G resten VG. Vet inte hur många kurser det är, men tror det är runt 16 hittills. Det är en stor skillnad från de betyg jag hade under högstadiet, vilket känns skönt. Nu gäller det bara att satsa på de nya ämnena och bli lika nöjd när studenten kommer och jag står där med mitt sista betygspapper i handen. Borde inte vara något problem! :)



Måste ta tag i körskolan också. Hur svårt ska det vara att välja egentligen? Har sådan sjuk beslutsångest att jag nästan tror att det inte kommer bli något körkort för mig! Hahha, hoppas verkligen inte det slutar så.

(Bilden ovan är från när jag vari Luleå i sommar med Towe och Evelina. Ser även att kvallan är på topp. Men vad gör det om 100 år?)

tisdag 30 augusti 2011

2011.08.30

Vaknade.
Hittade inte min svarta jacka.
Blev arg.
Gick till bussen.
Missade den.
Tog nästa buss.
Gick till skolan.
Hade religon.
Åt lunch.
Hade håltimma.
Var på tvåornas fotolektion.
Hade psykologi.
Åkte hem.
Åt nudlar.
Röjde på mitt rum.
Cyklade till konsum.
Pantade brukar.
Köpte lakritsnappar.

Det är nu historian början. Min tunga är svullen, sårig och full med blåsor. Vilket ledde till att jag led av grym smärta när jag åt mina lakritsnappar. Kan ju inte älska min tunga mer än så. Psykologin verkar förövrigt väldigt rolig och religionskunskap är... religionskunskap...

måndag 29 augusti 2011

 
Bilderna är nu uppladdade och jag är helt fri! :D :D :D

2011.08.29

Ha de senaste timmarna försökt lägga in dagens fotouppgift på fronter. Första FotoC uppgiften. Hur tror ni det går?

Annars kan jag bara berätta att jag har gjort alla mina läxor i tid. Jag har en svullen tunga och tänker nu göra precis som jag vill. Tills jag måste kliva upp imorgon bitti igen... Juste, försov mig lite imorse också. Mycket stressigt blev det.

Koss porta pro

Reklamerade för en tid sedan (typ förra veckan) mina trasiga hörlurar. Fick idag ett mejl om att ett par nya är på väg hem till mig. Perfekt! Synd bara att jag hunnit köpa ett par nya. Faaast, två par sitter ju aldrig fel ;)

söndag 28 augusti 2011

2011.08.29

Tackar mina vänner för en trevlig kväll igår och tänker nu/snart göra årets första läxa färdig. Peace out!

lördag 27 augusti 2011

Vi ses igen 23 september

Hahahha, Community <3

onsdag 24 augusti 2011

2011.08.24

Tänkte bara säga att jag går i trean nu.
Sååå, våga inte käfta med mig.

Gammalt inlägg

http://vaniljchoklad.blogspot.com/2009/09/toalettbesok.html

Missöde

Vet du vad som just hände? Jag satt med datorn i famnen. Såg på breaking bad. Sen blev jag tvär kissnödig. Hoppade upp ur sängen och datorn bara flööög. Landade helt platt. Skärmen mot golvet. Tangenterna mot golvet. Platt som en pannkaka. Vågade inte kolla på den så jag sprang på toaletten och lyfte sedan upp den.

Allt är helt. Några tangenter som tidigare inte funkat, funkar igen. Skärmen glappar lite, men den hålls uppe! Perry perry. Kissnödig_tjej_93. Jag äger.

tisdag 23 augusti 2011

2011.08.23

Min sista sommarlovs dag startade jag med att kliva upp klockan halv nio. (eller ja, tjugo över åtta)
Gjorde mig i ordning och sprang till bussen.
Skulle möta upp Towe på staden.

Jag köpte mig en kalender och några "knappar" och sedan gick vi till Café station och väntade på några klasskamrater+Christoffer. (Han räknas förresten som en klasskamrat. Jag menar, han är ju nästan en av oss) Vi fikade och pratade och sedan tog jag en buss hem.

Efter en härlig promenad genom byn hoppar jag nu i duschen och ställer sedan klockan på 06.00. Imorgon börjar skolan!

måndag 22 augusti 2011

"I was never here"

Med 129 nya låtar på min iPod tog jag mig ut på en skön promenad.
Innan dess hann jag prata med Towe, Petter och John.
Min iPod hann "gå sönder" och börja fungera.
Jag hann övningsköra och jag hann äta glass.

Nu ska jag snart hoppa in i duschen (en välbehövlig sådan... har inte duschat sen förra lördagen, sen den 13 Augusti med andra ord.) och imorgon tar jag 9.10 bussen in till staden för att gå några ärenden och sedan fika med några fina från klassen!


Onsdag och första dagen på sista året av gymnasiet närmar sig. Det känns mycket spännande och jag vill bara ha det överstökat. Visst känns det tråkigt att det bara är 1 år kvar med alla fina klasskompisar, men det finns inte mycket att göra åt saken. Jag får helt enkelt ta vara på hela detta sista år och sedan leva på det resten av mitt liv. Något sådant.


Jaja, nu dusch!

2011.08.22

Idag regnar det.
Morfar fyller år. GRATTIS! :D
och jag sitter hemma.

Hade tänkt gå ut och gå en sväng, men jag vet inte nu när det regnar.
Jag får se om det släpper mot kvällen.

Lillebror har börjat skolan och alla ettor har invaderat Midgård.
När vi tvåor och treor kommer tillbaka är det mycket so har förändrats.
Inget vi berörs av men alla nya ettor och kommande gymnasieelever.
Nya gymnasiereformen.

söndag 21 augusti 2011

Senare samma gång som innan

Senare samma gång som innan, den gången då jag hade för mycket kläder på mig i Norge, så såg jag en pojke med hatt, kilt och crocs. Han läste i en bok.

Fattig

Jap, köpte lite kläder idag.
Ett par hörlurar. (ÄNTLIGEN)
Så nu är jag fattig.... HEHE
Verkligen. Helt tomt i börsen.

lördag 20 augusti 2011

Kalltkalltkallt

Jag frös, så jag tänkte att lite glass skulle passa bra.

En annan gång lite innan förra gången

En annan gång lite innan förra gången var jag också och gick. På samma ställe. Fast vid ett annat vatten. Fortfarande med för mycket kläder och helt ovetande om hur långt jag faktiskt skulle gå. (Dock var jag nästan framme...)