onsdag 24 februari 2016

2016.02.24

En termin har jag lyckats beta av på universitetet. Känns så roligt och spännande. Är för tillfället inne på kurs två, termin två. Samtidigt som mina universitetsstudier flyter fram så har jag haft introduktion på mitt nya jobb sedan 18 januari, IKEA Umeå. Försöker bolla studierna med introduktionen och har hittills lyckats helt okej. Jag vill inte påstå att det varit roligt och upplyftande, men jag är på banan. En sväng till Sundsvall för praktik har jag också hunnit vilket var superroligt!!! Nu vet jag lite vad som väntar när vi på fredag slår upp dörrarna för varuhuset. Mitt första riktiga arbetspass gör jag på lördag. OOMMGGG.

Det är lite kort vad jag sysslat med sen årsskiftet. Har försökt träffa lite kompisar också men kanske inte lyckats allt för bra då det varit fullt upp. Har inte hunnit träna överdrivet mycket heller, tyvärr. Men snart så, snart är allt som vanligt!

Under helgen som var tog vi vårt pick och pack (jag och Petrus) och åkte upp till husvagnen med mamma och pappa för att ladda lite batterier. Älskade snö. Sen fortsatte livet i måndags med Active selling utbildning 1,5 dag följt av seminarium och idag lite jobb som ambassadör på Informationsdagen för gymnasieelever.

Annars har vi firat mormor 70 år med bowling och mat på Allstar, haft personalfest på Olearys, ätit semlor hos Hanna och Viktor, spelat spel med Olivia och Michael och firat alla hjärtans dag med scones frukost, snölek och mysmiddag bara jag och Petrus. Livet rullar på rätt bra här på Jägarvägen och massa mer spännande saker är på gång!

BLAND ANNAT EN FLYTT! I mitten på mars packar vi ihop världens bästa lägenhet och beger oss till andra sidan trapphuset för 2 extra rum, en matsal och ett kontor. Kommer bli superspännande och se hur vi får ihop det! Massor av blandade känslor över denna flytt, roligt, spännande, läskigt och skrämmande. Men i mitten på mars, då smäller det! Vilket år jag haft hittills alltså. Nu ska jag se på Greys och sen ser vi när vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar