måndag 21 mars 2011

Samhällskunskaps uppgift

Jag är rätt lat av mig, men ändå rätt duktig när jag väl börjar.
Vi har en väldigt stor samhälls uppgift som handlar om vårat framtida yrkesliv osv. Vi ska välja tre yrken och utförligt, med hjälp av Jespers PM, skriva om varje yrke. Mycket jobbigt. Men jag har i princip skrivit klart om ett yrke och börjat med det andra. Det tredje yrket blir nog klart på två sekunder! Hur som helst, jag är lite sent ute. Borde ha jobbat jätte mycket förra veckan, för nu är jag rädd att jag inte hinner i veckan. Men jag måste göra det bästa av situationen!

Har idag i alla fall börjat med det andra yrket. Det går sakta framåt och jag ger nog upp för ikväll. Har hittat sidor med statistik hit och statistik dit, utbildning här och utbildning där, löner till höger och löner till vänster. Ja, ni som har uppgiften förstår!

Nu ska jag försöka gräva ner mig i Mediekommunikations uppgiften istället. Välja en reklam kampanj i alla fall! Peace out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar