måndag 15 oktober 2012

Önskelista för en 19 åring

Hej!
Jag heter Moa och fyller på lördag 19 år. Jag har ingen aning om vad jag kan tänkas önska mig i födelsedagspresent. Ett par nya hörlurar skulle vara bra, men dessa provar jag gärna ut själv. Jag är i stort behov av en ny mobiltelefon, vilket de flesta vet. Vilken jag vill ha vet jag inte ännu. Jag skulle även vilja ha ett nytt objektiv, ett Canon EF-S 17-55 IS USM med en fast bländare på 2,8 hade inte varit fel. Jag önskar mig snö och vinter också. Så kanske borde jag önska mig nya vinter kläder, jacka, täckbyxor och skor (då mina nuvarande stinker, fråga Towe, Freyja och resten av Valhalla som var tvungen att stå ut en eftermiddag i vintras). Det finns även en del serieboxar jag trånar efter men inte känner att jag har råd att lägga pengar på, även några cd skivor jag trodde jag hade men inte har. Vill ni veta vilka som ingår i de listorna så får ni höra utav er. Finns en bok eller två som jag vill ha också. Samma gäller här. Sen vore ett mål yrkesmässigt trevligt och kanske... något annat som jag inte kommer på.

Annars så blir jag självklart glad för det mest otippade och konstiga och inte helt genomtänkta saker också. En kram eller bara ett grattis funkar mycket bra det också, jag är inte kräsen. (Glömmer du att gratta mig dock, då vet jag inte om jag kan klassa dig som vän. Så illa är det. Jag må inte tycka om all uppmärksamhet som hör till födelsedagar. Men alla gratulationer kommer jag ihåg och lever på resten av året. Skrev en påminnelse till Alfred om min födelsedag som jag avslutade med "Glömmer du så kommer jag hata dig för evigt" (kan ha skrivit något i stil med "Glömmer du så kommer jag aldrig prata med dig igen" men jag menade det förstnämnda.)

Tack på förhand!

Med vänliga hälsningar
Moa Linnéa Lapinniemi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar