torsdag 20 oktober 2011

1993.10.20

 
Moa Linnéa Lapinniemi
931020


Idag för 18 år sedan på Kiruna BB föddes en liten flicka. Klockan var tio över nio på morgonen och det fanns nu två nyblivna föräldrar. Flickan vägde 3480g och var 54cm lång. Idag fyller flickan 18 år. Hon bor i Vännäsby och hon går sitt sista år på gymnasiet.

Mycket har hänt. Hon har lärt sig att gå, hon har lärt sig att prata, hon har lärt sig allt hon behöver om matte, hon har "bemästrat" ett andra språk. Hon har flyttat från Kiruna i norr till Vännäsby utanför Umeå.


Flickan vet idag vad som är rätt och fel. Hon har lärt sig att ta hand om sig själv och andra och Hon har en underbar familj, släkt och massa fina vänner.
Hon tycker livet är fint även om allt inte har blivit som hon önskade när hon var 12 år.
Trots livets alla motgångar tycker flickan att hon och hennes liv blev rätt så bra. Hon gör det hon tycker om, hon umgås med de hon tycker om.
Hon har allt hon någonsin önskat sig, om inte mer. Något som hon inte lärt sig och troligtvis aldrig kommer lära sig är att livet inte fungerar som i TV-serier. Men vem har sagt att man inte kan drömma? 
 


Jag är idag betydlig längre än 54cm och väger verkligen, utan tvekan mer än 3480g. Men jag är lika glad för det. Jag har även insett att om jag flyttar hemifrån så kommer jag kunna ha en relativt varierad kost. Man klarar sig på makaroner, korv, nudlar, bacon och varma mackor med ost och skinka. Sen den enda dryck man behöver är mjölk. Vatten om det krisar. Kanske lite Glocken gold eller oboy om man vill lyxa till det.

Jag vill tacka alla som gjort mig till den jag är idag. Jag vill även tacka alla i min närhet som står ut med mig. Alla som fortfarande står vid min sida.
Tack, jag älskar er.

2 kommentarer:

  1. Mormor och morfar20 oktober 2011 kl. 10:58

    Hej Moa!
    Vilken fantastiskt fin beskrivning och vilka fina bilder av dig.
    Vi önskar att du får en fin "vuxenvärld" och att du tar väl hand om den.

    GRATTIS!
    önskar MOMO och MOFA

    SvaraRadera