söndag 21 april 2013

2013.04.21

Jag klev imorse upp ensam. Åt frukost, plockade i och ur diskmaskinen och mös sedan i soffan med lite serier till Anna frågade om jag ville fika med henne och Hasse på baksidan. Klockan var då runt 14 och jag bestämde att det var dags för Petrus att vakna. Det fikades, Petrus gick och duschade sedan kom han med förslaget att åka ner på Strömpilen. Trevlig idé tycker jag. Petrus fick med sig en helt ny outfit bestående av ett par vita byxor, en tshirt med en världskarta på, en ny svart jacka, fina solglasögon och en rödblå keps. Han blev himla fin.

Själv provade jag nya glasögon inne på Synsam och köpte mig 6 par trosor. Det var på tiden kan jag säga. Det blir bara färre och färre i min garderob. Vi avslutade vårt äventyr till Strömpilen med varsin french. 
Nu blir det snart middag och imorgon ska jag som sagt på ortopeden sedan jobb. Början på min andra vecka som heltidare.

2 kommentarer:

  1. Lustigt att det blev 6 par trosor på Synsam. Det var spännande. Hade varit trevligt med lite modevisningsbilder på Petrus nya garderob. Kram mm

    SvaraRadera
  2. Åh vad bra! Glad man blir att det finns dom som får göra sånt också! Det lät som väldigt bra uppgifter med att jämföra och sånt också. Kanoners! Och ja, fy så bra den är!

    SvaraRadera