fredag 10 juli 2009

Blev lite mycket i ett inlägg.

Blev lite mycket i detta inlägg. Men LÄS! SNELLA! :]
.
.
HALOJSAN,
Gissa vem som är hemma?
JO JAG!
Tog sin lilla tid.
Ska berätta varför men första ska jag be om ursäkt för mitt tidigare inlägg där jag skrev att Södertälje var en förort till Stockholm. Fick en kommntar om att Södertälje faktist inte är en förort till Stockholm. Kan till viss del hålla med, men för mig som kommer norr ifrån är allt en förort till Stockholm och det där skulle jag kunna förklara. Men jag är inte så duktig på förklaraingar som många säkert vet. Menj ag ber hemsk mycket om ursäkt för det där med att jag sa att Södertälje var en förort till Storstaden.

Nu till gårdagens kaos.
Det börjar med att det regnar som aldrig förr när vi är i inne i Stockhom den 7 Juli. Helt otroligt hur mycket det kan regna! Vi stod iallafall utanför Synsam och frös i regnet sen kom en kille som jobbade på Synsam ut och sa:
- Flickor, ni får komma in om ni vill. Det är okej.
Med en sån där överdriven stocholmska. men vi stannade ute. Efter många om och men ringer vi upp männen i familjen Lapinniemi och Johansson, dom har typ kört vilse. Dom skulle plocka upp oss på St:eriksplan eller vad det nu hette men vi fick gå typ 3km för att hitta dom. Det åskade även i 6 timmar den kvällen/natten. Iallafall. Kommer ett inlägg om 8 Juli senare. Men
en sak kan jag säga. KANONEN PÅ LISEBERG OCH INSANE PÅ GRÖNAN<3
.
.
.
.
Till gårdagens kaos.
Det börjar med att vi ska iväg från Södertälje då. Det regnar fortfarande och allt är blött. Vi kommer iväg och allt är bra fram till Sundsvall. Vi går in på IKEA och äter. Sen får jag ont i magen, pappa hostar, (han har fått min hosta som jag fick efter regnet i stockholm, hemsk är den) Erik är Erik och mamma kör. Utanför Härnösand börjar husvagnen låta konstigt så vi bestämmer oss för att stanna på en rast plats. 50m innan infarten smäller det, däcket på husvagen lossnar. Men detta märker vi inte förrän efter 25m(eter), då jag utbrister:
- HUSVAGNEN ÄR SNE! xD
Detta leder till kaos. Alla som känner min mamma vet hur hon reagerar. Tillsut får vi dit en bärgningsbil. Jag som igår och idag fick agera pojke (Lagomt fresh, Inget vax i håret, blöt ny fin killjacka, trött med toyota keps bak och fram på huvudet.) går ner till bärgningsbilen där min familj och bärgningskillen är. Efter många om och men säger killen:
-Killar, vi får inte upp vagnen på bärgarn. Hur ska vi göra?
.
.
HALLÅÅÅ? jag är inte kille.
Men hur ska han kunna veta det. Jag såg ju faktist ut som en liten pojke med bröst. Men det var mörkt så jag förstår honom. Men till grejen med den där killen. HAN VAR SJUKT SNYGG. :] Jag har hans mobil nummer också. (A) hehe. Eller mamma har det. Vi lyckades iallafall tillslut få upp bilen på parkeringen. (rastplatsen).
Jag ville sova i bilen eftersom det är skönar att sova där. Men icket, fick inte det för mamma. Så blev att lägga sig en en BLÖT husvagn. Väcktes kring 4 av att erik kräktes. GÖTT. Somnade inte om efter det. Sen vid 10-11 kom snygga killen tillbaka och hjälpe oss till en verkstad i Ullånger. Vi körde typ 6 mil i 20km/h på E4an. HÄRLIGA TIDER MITT FOLK. sen fick vi sitta i ullånger hur länge som helst och nu är vi äntligen hemma.
.
.
Jag vet inte hur mycket ni har förstått.
Men en liten sammanfattning till er:
Jag fick ont i magen efter middagen. Precis innan rastplats lossnar däcket från husvagnen. (Bultarna på däcket gick av om jag glömde säga det) Snygg kille kör bärgningsbilen. Snygga killen som heter Nicklas tror att jag är kille. Erik spyr på natten och vi får sitta i Ullånger en hel dag. KUUL.
Ni kommer nog få höra er om min semester imrogon? Inom en snar framtid iallafall. Nu ska jag hoppa i min säng lite till.
HEJDÅ
Jag vet iallafall vad jag vill nu.

1 kommentar:

  1. Kära lilla hjärtat jag älskar dig så och jag är glad att vi befinner oss där vi nu idag är. Allt hade kunnat varit värre. Det var inte vår tur denna gång.
    Kramiz MM

    SvaraRadera