torsdag 30 augusti 2012

Ibland får man sakna

Ikväll är en sådan kväll som jag aldrig vill ska ta slut.
Samtidigt som jag bara vill att den ska försvinna.
En kväll då jag önskar att jag inte var ensam på mitt rum.

Jag önskar att du skulle ringa
fråga hur det är med mig.
Fråga, för att vilja veta.

Jag lyssnar till pojken i The civil wars röst på repeat.
Som ibland byts ut mot en flickas.
Pojkens mjuka, dova och känslofyllda stämma mot hennes sköra, vassa.

You only know what I want you to
I know everything you don't want me to

I don't love you but I always will
I always will


Jag vet att saker förändras.
Jag har lärt mig att acceptera.
Jag har lärt mig att leva.

Det är kvällar som dessa som jag önskar att han var här.
Kvällar som dessa jag önskar att jag slapp sakna honom.
I wish you'd hold me when I turn my back
The less I give the more I get back
I don't love you but I always will
I don't love you but I always will
I always will

Hur ont det än gör.
Hur mycket jag än önskar att det inte var så här jag kände.
Så är du den som hållit mig nere,
när allt annat svävat iväg.

Jag sitter här och tänker, drömmer, funderar och saknar med ett leende på läpparna.
Alltid med ett leende på läpparna.

Oh, your hands can heal
Your hands can bruise
I don't have a choice but I still choose you

Oh, I don't love you but I always will

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar